De ceva timp ma bate gandul sa fac o rubrica aparte pentru salate caci stim prea putin despre beneficiile consumului acestora si mai ales despre cat de versatile si de gustoase pot fi.

Salatele, pe langa faptul ca reprezinta surse de carbohidrati de calitate, ne ajuta si in reglarea aportului alimentar, implicit in slabire. Cu putina imaginatie putem tranforma acest mix de legume intr-o masa principala daca ii adaugam hrisca sau alta cereala. Dar, acum vreau sa vorbim despre cantitatea de ulei pe care o folosim la asezonarea salatei caci cum se intampla si in cazul altor alimente, dressingul este cel care influenteaza valoarea calorica finala.

Uleiul de floarea soarelui este obtinut din…seminte de floarea soarelui. Uleiul de dovleac este obtinut din…seminte de dovleac. Probabil v-ati dat seama unde vreau sa ajung. Da, in locul uleiurilor din salate putem folosi seminte care pe langa componenta lipidica contin vitamine, minerale, antioxidanti si acizi grasi nesaturati care sunt extrem de valorosi pentru organismul nostru.

Pentru ca sa va dati seama de diferentele despre care vorbesc, o sa fac o comparatie, dupa care, va puteti face o concluzie: 100 gr de ulei de floarea soarelui contin 884 calorii si 99.8 gr lipide pe cand 100 gr de seminte de floarea soarelui contin aprx 600 calorii si 50 gr lipide in dependenta de producator. Dupa un simplu calcul matematic, rezultatul se vede cu ochiul liber iar in timp, aceste 284 de calorii credeti-ma, fac diferenta mai ales ca, uleiul este folosit aproape in toate bucatele pe care le gatim.

Totusi, vreau sa intelegeti ca nu pledez pentru excluderea uleiului. Acesta este util si necesar in bucatarie dar in ceea ce tine de salate, m-as bucura daca ati lua in considerare adaugare semintelor dar, sa fiti atenti la cantitate. Desi sunt mici si par inofensive, ati vazut mai sus cate calorii are un aport de 100 de grame.

Sa nu uit! Mestecati cu grija intregul bol alimentar si in special semintele caci doar bine macinate acestea elibereaza intregul bagaj nutritiv.

Antrenati-va eficient, alimentati-va echilibrat si bucurati-va de rezultat.

Sursa:
– Calculator calorii
– https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4152533/

(Visited 352 times, 1 visits today)

Comments

comments