Suculente, dulci, zemoase si aromate, fructele sunt consumate de noi toti, in cantitati mai mari sau mai mici. Sunt cea mai naturala sursa de zahar, ceea ce le recomanda ca inlocuitori de dulciuri.

Fructele sunt alimente bogate in apa, saruri minerale si vitamine cele din urma fiind in proportie insemnata in fructele proaspete. Dincolo de aceste calitati, fructele contin si glucide care din punct de vedere nutritional reprezinta elementul cheie, acestea fiind sub forma de zaharuri care reprezinta in medie 8-10%, maximum fiind gasit in struguri 25%. Cu toate acestea, ca orice aliment si fructele la randul lor, trebuie consumate cu moderatie altfel, riscam sa adaugam in greutate sau sa favorizam dezvoltarea problemelor de sanatate asociate consumului exagerat de dulce.

In continuare, am pregatit o lista cu 3 fructe care au cel mai scazut nivel de zahar si 3 fructe care au cel mai ridicat nivel de zahar astfel,atunci cand mergeti la magazin veti sti daca mai adaugati si o ciocolata in lista de cumparaturi:)

Retineti, fructele cu un continut mai ridicat de zahar sunt la fel de bune si au aceleasi calitati nutritionale doar, aveti grija la cantitatea consumata.

Fructele cu continut crescut de zahar

Litchi sau “pruna chinezeasca”

O gasiti aproape in toate supermarketurile. Este un fruct exotic, cu pulpa albicioasa care are un miros floral si un gust aromat dulce. La 100 de grame contine 15,23 grame de zahar ceea ce o plaseaza in categoria: consum cu moderatie.

Kaki (persimmon)

Gasit cu usurinta iarna, kaki este un fruct dulce cu un continut bogat de zaharoza si glucoza, la 100 de grame contine 13 grame de zahar iar asta inseamna: consum cu moderatie

Mango

Prezent mai mult in sezonul cald pe rafturile din magazine, acest fruct contine 23 de grame de zahar in 100 de grame. Consumati cu moderatie.

Fructele cu continut scazut de zahar

Avocado

Trend-ul din ultima vreme in domeniul alimentatiei, acest fruct are un continut scazut de zahar si o cantitate generoasa de lipide benefice organismului.

Coacazele

Contin glucoza si fructoza in proportii aproape egale si nu contin zaharoza.

Zmeura

Aromata, colorata si la mare cautare vara, zmeura la fel ca si coacaza, contine fructoza si glucoza in proportii egale si nu contine zaharoza

Asadar, daca va doriti sa slabiti sau urmati deja un program de slabire, alegeti fructele atunci cand vi se face pofta de dulce dar, respectati cantitatile indicate de catre nutritionistul Dumneavoastra caci a slabi inseamna a manca echilibrat si cu moderatie.

(Visited 71 times, 1 visits today)

Comments

comments