Zilnic, saptamanal sau o data-n luna? Este o intrebare frecventa care zic eu ca tine mai mult de motivatie care pe de-o parte, este intretinuta si tot efortul in a pierde sau acumula kilograme este validat sau, tot cantarul poate deveni motivul unei dezamagiri. Ce parere am eu despre cantarit?

Urci, te uiti la cifra si cobori. Cam asta inseamna sa te cantaresti. Ceva aparent foarte simplu, poate avea un impact puternic asupra noastra. Haideti sa fim sinceri, cu totii am trait cel putin o data, o mini drama atunci cand am urcat pe cantar iar cifrele , aratau cu totul altceva decat ne gandeam sau ne-am dori.

Din cele observate de mine de-a lungul timpului, dilema cantaritului apare cel mai des in cazul celor care urmeaza un program de slabit. Pe deoparte, sunt cei care se cantaresc zilnic iar pe de alta parte, sunt cei care se cantaresc ocazional. Si prima si a doua categorie traiesc intens fiecare gram pierdut cum de altfel e si firesc caci acesta este si scopul pentru ca au inceput toata schimbarea. De altfel, cantaritul este si un mod de a ne reaminti de unde am inceput, unde suntem si unde dorim sa ajungem.

Pentru inceput, e bine sa intelegeti ca timp de 24 de ore lucrurile se pot schimba de la cer la pamant. Pornind de la tipul de alimente consumate mai condimentate sau mai putin, cantitatea de lichide ingerate si pana la cate ore ati dormit, toate au un impact major asupra organismului, a starii de spirit din acea zi si nemijlocit asupra kilogramelor. Acum, sa le luam pe rand, sa vedem care e cea mai bun periodicitate si ce inseamna sa ne cantarim corect.

Preferential este sa ne cantarim la aceeasi ora, dimineata. Daca totusi nu aveti cantar acasa dar va cantariti la sala sau atunci cand aveti vizita la nutritionist, pastrati cel putin aceeasi ora iar daca va cantariti seara, tineti cont de tot ce ati mancat/baut in acea zi.

Cantaritul zilnic reprezinta cel mai mare risc de abandon. De ce? Pentru ca, asa cum am spus mai sus, tot ce se intampla si tot ce facem timp de o zi, are impact direct asupra noastra. Mai mult de atat, variatiile de greutate in cazul femeilor sunt si mai accentuate din cauza ciclului menstrual. Asadar, dupa mine, cantaritul zilnic este de evitat.

Cantaritul lunar are o reusita mai buna dar functioneaza doar in cazul persoanelor care au rabdare si sunt constiincioase in alegerile lor alimentar. Deobicei la aceasta periodicitate ajung cei care se educa pe parcurs, isi stapanesc comportamentul alimentar si au inclus miscarea in rutina zilnica.

Cantaritul saptamanal este cel mai indicat atunci cand incepeti un program de slabire si cu siguranta veti fi indrumat de catre nutritionist si instructor sa respectati acest ritm al monitorizarii, cel putin pentru inceput. In acest fel veti fi mai putin expusi fluctuatiilor si va veti mentine tonusul emotional pe tot parcursul programului.

In cadrul antrenamentelor individuale practic monitorizarea saptamanala prin cantarire si masurare care este la fel de importanta caci pe langa pierderea in greutate, este necesar de urmarit si circumferintele in special cea abdominala care “vorbeste” si despre expunerea la o serie de afectiuni dar despre asta vom vorbi alta data. Asadar, dupa mine, cea mai eficienta este cantarirea saptamanala si retineti:

Antrenati-va eficient, alimentati-va echilibrat si bucurati-va de rezultat!

Sursa foto:

  • www.authoritynutrition.com

 

Comments

comments